کدام مناطق و محلات مشهد دارای اینترنت فیبر نوری هستند؟ جزئیاتی تازه از قابلیت AI Explorer در ویندوز ۱۱ تریلر نسخه Early Access بازی No Rest for the Wicked اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟ با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند
سرخط خبرها

مجلس پیشنهاد خرید یک پلتفرم خارجی قوی برای جایگزینی با نسخه‌های بومی را مطرح کرده است!

  • کد خبر: ۱۳۰۹۳۱
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
مجلس پیشنهاد خرید یک پلتفرم خارجی قوی برای جایگزینی با نسخه‌های بومی را مطرح کرده است!
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفته است اگر در فرصتی که به پلتفرم‌های داخلی برای رفع معایب و ارتقاء بستر‌ها داده شده، نتوانند اقدامات لازم را انجام دهند؛ این احتمال وجود دارد که به سمت خرید یک پلتفرم قوی خارجی، حرکت کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز - سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اعلام کرد دو اقدام ضابطه‌مندسازی فضای مجازی و تعریف و تعیین سطوح دسترسی به اینترنت بایستی در دستور کار قرار گیرد. او باور دارد سطح دسترسی یک بازرگان به اینترنت و فضای مجازی نباید با یک استاد یا دانش‌آموز یکسان باشد. اینترنت طبقاتی موضوعی است که تازگی نداشته و حتی وزیر ارتباطات از آن خبر داده بود.

احمد راستینه، عضو و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با ایلنا تاکید کرد بایستی مجلس دو اقدام را در دستور کار قرار دهد، اقدام‌هایی که در کمیسیون و با وزیر ارتباطات نیز مطرح شده است: «نخست اینکه همه ما به‌دنبال ضابطه‌مند و قانونی کردن فضای مجازی هستیم و مساله دوم تعریف و تعیین سطوح دسترسی است.»

او با بیان اینکه در تمام دنیا سطوح دسترسی تعریف شده است، گفت:

«فکر می‌کنم هیچ‌کس نمی‌پذیرد که اگر کسی کار بازرگانی و تجارت بین‌المللی انجام می‌دهد، سطح دسترسی‌اش به فضای مجازی و اینترنت محدود باشد. حتما آن فردی که تجارت بین‌المللی انجام می‌دهد، نیاز دارد که سطح دسترسی مشخصی برای مبادلات تجاری در اختیارش قرار گیرد. همینطور استاد دانشگاهی که باید از ظرفیت‌های کتابخانه‌های دیجیتال سراسر دنیا، پژوهشکده‌ها و وبگاه‌های آماری در دنیا استفاده کند، نمی‌توانیم سطح دسترسی‌اش را محدود کنیم. اما دانش‌آموزی که نیازمند این سطح از دسترسی نیست و به یک سری از داده‌ها در سطح ملی نیاز دارد، خب سطح دسترسی برای دانش آموز باید مشخص باشد.»

اینترنت طبقاتی

راستینه با تاکید بر اینکه وزارت ارتباطات باید به سرعت برای تقویت و توسعه ظرفیت پلتفرم‌های داخلی برای حل مشکل تجارت داخل کشور اقدام کند، اظهار داشت خیلی از پلتفرم‌های داخلی ظرفیت جایگزینی دارند و نباید کسب‌و‌کار‌های داخل کشور آسیب ببینند.

گفتنی است بحث اینترنت طبقاتی موضوع تازه‌ای نیست و طی چند سال گذشته بار‌ها به آن اشاره شده است. به تازگی نیز «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات از رفع فیلتر برخی پلتفرم‌ها برای یک سری اقشار خاص خبر داده بود که البته با وجود گذشت ۴ ماه از آن هنوز اجرایی نشده است.

خرید یک پلتفرم بین‌المللی برای جایگزینی با نسخه‌های بومی

وی اعتقاد دارد برای توسعه تجارت بین‌الملل و استفاده از ظرفیت اینترنت جهانی هم وزارت ارتباطات باید سریعا تدبیری بیاندیشد که همزمان که از ظرفیت اینترنت جهانی بهره‌مند می‌شویم؛ بتوان با یک قانون و یک نظام‌نامه مشخص، آسیب‌ها و مشکلاتی هم که در فضای مجازی وجود دارد را کنترل کرد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی با طرح احتمال خرید یک نرم‌افزار غیرایرانی، گفت: «اگر پلتفرم‌های داخلی نتوانند ظرفیت لازم را برای مراودات لازم برای مردم فراهم کنند ما در کمیسیون هم مطرح کردیم و با وزیر صحبت کردیم که اگر در فرصتی که به پلتفرم‌های داخلی برای رفع معایب و ارتقاء بستر‌ها داده شده، نتوانند اقدامات لازم را انجام دهند؛ این احتمال وجود دارد که به سمت خرید یک پلتفرم قوی خارجی، حرکت کنیم.»

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->